Wednesday, March 5, 2008

Makan 5 Bji Telur Sehari Jadi Kuat!

Satu pertandingan cabaran Lelaki Paling Kuat di IOI Mall, Kulai, Johor telah dimenangi oleh Mohd Asri. Nak tahu Apa rahsia dia? dia kata makan telur mentah 5 biji sehari. Pastu ambil suplimen yang ada protein disamping tidur yang cukup 6 - 7 jam sehari.

Dia seorang penjaga jim, nama penuh, Mohd Asri bin Abd Kadir. Berat badan 82 kg. Umur 25 tahun. Cita-cita nak jadi orang paling kuat di dunia!. dia memang bersungguh-sunguh kerana sanggup belanja RM500 untuk vitamin dan pemakanan protein yang tinggi.

Dia kata, inilah pertama kali dia masuk pertandingan dan 19 peserta lain tewas ditangan Mohd Asri. Sebenarnya ada 6 acara yang terpaksa dia harungi sebelum bergelar juara. Kalu cik abang atau cik kak nak jadi kuat, makan ler telur..(yang mentah). tenggok dalam peti ais tu ada berapa biji?. tak cukop? beli kat pasar borong untuk stok sebulan. 30 x 5biji = 150 biji sebulan. (saya dah try makan telur mentah sebiji, termuntah balik!)

8 comments:

Aleeya said...

wowwwwww perkasanya..
aku pun suka telor
setiap pagi mesti mkn nasi goreng + telor

Idham said...

itu telor gereng tak jadiknye..tu dia makan yang mentah nyer yang cair dan lembik melekit-lekit tuh arrrr

Jentayutiara said...

opppsss sy cuma ambk EPO setiap hari sbgai supplement!

---> kelat said...

mentah2??? eyarrrrrrrrkkkk.. idok ke hanyoooor... wekkkk... kalo kentot tuh... mau koma sminggu weh... ahaks...

salam kenal...

eedany said...

saya pun suka makan telur. Tapi telur masak.

Telur apa dia makan tu idham, sampai jadi sangat kuat? Telur ayam, itik, penyu? hehehe

;)

Aleeya said...

ooo dia mkn style ct nohaliza le tuh..mkn mentah2 ekk

IdaShah said...

hubby aku bekas body builder. dulu dia mkn 20 biji telur mentah setiap ari. aku x lalu lah nk mkn telur ari2

cepotet said...

telur mentah? uii.. takyah la. blom makan pun dah rasa loya, inikan plak nak kena telan camtu. yeekkss!

tak jadik kuat pun takpelah..