Thursday, March 6, 2008

Khairy Jamaluddin Mulut Celupar Persenda Hari Kiamat

Si Khairy ni, bercita-cita nak jadi PM, kedudukan dan populariti dah ok mungkin sebab dia menantu Pak Lah, ada jugak orang dalaman didalam UMNO yang dengki, itu perkara biasa. Tapi bercakap ikut sedap mulut sahaja. Kalau bergurau pun janganlah mempersendakan hari kiamat.

"sedangkan tua-tuan dan puan, hari kiamat nanti, semuanya akan hancur. Apabila malaikat meniup sangkakala, segala-gala hancur. Bumi hancur! laut hancur! langit hancur! bulan pun hancur!. Yang tinggal hanya 'dacing' yang akan menimbang antara dosa dan pahala manusia." kata Khairy Jamaludin.

Seolah-olah hari kiamat nanti, parti Pas akan hancur yang tinggal hanya parti Barisan Nasional. Kalau nak buat lawak bodoh atau sindiran atau bergurau jangan sangkut dengan sesitibiliti keagamaan. Saya ingatkan diri saya dan untuk rakan-rakan blog.

6 comments:

PakarHowTo said...

itulah yang terjadi apabila bercakap ikut sedap mulut saja...
mengikut emosi dan nafsu semata...

Aleeya said...

adoi menakotkan
sbb tu le org2 tua kata
kerana pulut santan binasa
keran mulut badan binasa..erkkkk

Qistina Zaini said...

betul tu cakap ikut sedap mulut jer...

ismar said...

Secara simbolik betul..Logiknya... Lagi satu dah tanggungjawab kerajaan bantu rakyat mengapa diungkit-ungkit pula. Hanya mereka saja yang boleh buat..Sakit hati bila nonton tv sekarang..

wan said...

Aduhai..

Kot ye pun, beragak² la kalau nak bercakap tu. Kata grad Oxford!

rizza said...

tu la org kalau tak de asas ilmu yg cukup n berfikir dengan guna akal yg waras...

dia ni grad Oxford pun..bukan nye amik course yg power...dah tu oxford lak yg cawangan2 nye...bukan kampus utama n bukan course dasat2 n bukan nye grad ngan cemerlang ...tapi menggunakan nama Oxford macam la gi tu pandai sgt..just pandai cakap n pandai mengunakan sijil nikah je..hehehe

tu lee manusia ....