Friday, March 14, 2008

Ilusi Optic: Beberapa Gambar Sebagai Ransangan

Adakah mata saya sudah tak betul atau otak saya yang tak betul..cuba korang semua tenggok gambar-gambar di bawah. Sebenarnya ia dinamakan ilusi optik. Ilusi optik adalah ilusi yang terjadi karena kesalahan penangkapan mata manusia.Macam mana dia boleh beralun macam ombak tu? Mata aku ni tak berapa sihat ke?
Cuba lihat...buah dadu tu disusun di atas lantai atau disusun ke atas? Nujum Pak Belalang mesti boleh jawap ni...
Eh..gambar ni dalam format jpej. bukan gif. Macam mana dia bergerakk tu? hidup kot
Ada berapa titik hitam dalam gambar tu? cuba kira.....lebih baik aku cari kerja kira bulu kambing.
Garisan tu lurus ke, bengkok? aku ambil pembaris...bila tengok betul-betul aku sakit kepala ..aduh!

7 comments:

Aleeya said...

pening mata kuuuuuuuuuuu

imz said...

dh nk juling bijik mata aku ni...lau juling aku x tau la...

Jue Hairul said...

hat lelain tu aku mmg tau ilusi optik..tapi tang dadu tu mcm pelik sket la..

actually disusun atas lantai ke menegak tu?

Idham said...

aleeya:
kalau pening makan panadol

imz:
yang ko tenung lama-lama kenapa? memang la naik juling..

jue hairul:
pasal dadu aku tak tahu sebab tu aku tanya kat korang, kenapa tanya aku balik? aku pun tak tau...

rizza said...

sakit mata aku..hehheh

cendawanintim said...

aduh....pening rasernyer..

lindosh said...

hmm.. rasanya neh gambo utk tengok sejauh mana keSTRESSan kita.. hehe

bila dia bergerak laju makanya stress kita melampau la kot. yg dadu tu rasa nya dia menegak keatas bukan kelantai. ntah btol ke tak