Saturday, February 23, 2008

Pengundi Hantu - Memang Wujud Rupanya!

SPR dengan angkuhnya menegaskan bahawa tidak akan ada pengundi hantu dalam pilihanraya pada kali ini, malah menegaskan bahawa tidak ada istilah pengundi hantu, aku sangat rasa selesa dan lega tetapi apabila hangat orng memperkatakan tentang pengundi hantu dan saya mendapat beberapa info tentang pengundi hantu yang lain..baru saya tahu ini rupanya kerja SPR!

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) cuba mengelak daripada terbabit bersekongkol dengan BN/Umno untuk memperdayakan pembangkang. Pengakuan Setiausaha SPR bahawa wujud penyelewengan dalam SPR khusus dalam kes pemindahan pengundi, menjelaskan segala kesangsian tersebut. Ikuti temubual Nyza Ayob bersama Setiausaha Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat, Wan Nik Wan Yussof untuk mendapatkan makluman terperinci.

3 nombor kad pengenalan tak cukup umur tapi layak mengundi.....!!! mana aci camni!
890520610089 (19 thn)
961231742099 (12 thn)
890520610089 (19thn)
tak caya?boleh check: Semakan Daftar Pemilih



pengerusi SPRApa komen anda dalam hal ini! Anda percaya SPR atau tak kisah

11 comments:

Aleeya said...

hehe lawak la plak..dlm demam pun aku leh ngekek nih..

yer, jgn kaco keje spr hahaha

Idham said...

kalau aku dituduh menipu, dah lama aku letak jawatan tapi dia nie keras kapla

FAUWAZ said...

ya ALLAH ya tuhan ku, berikan lah hidayah dan petunjuk kepada hamba2 mu yang terlupa atau mungkin buat2 lupa dosa org yang menipu. moga bumi malaysia tercinta ini sentiasa dilindungi dari malapetaka dan bala bencana. amin

cHiQuE CoMeL said...

encik cabai...
saya cuba cek kat daftar pemilih guna no. ic yg awak sertakan tuh tp cuba tgk betul²... diaorg tuh sumer lahir thn 18** lah. means dat umur memasing tuh dah lebih 21 thn pun... (tuh bley consider pengundi hantu ker?)

so kita x yah lah kaco kerja spr ek... bio diorg ngan kerja diorg :)

Idham said...

maksud awak dia umur 119 tahun. ini suatu perkara yang dibantah oleh pihak yg tidak berpuas hati, SPR juga tidak menghapuskan rekod pendaftaran orang2 yg telah meninggal dunia. apapun saya still cari bukti dan tidak kata spr bersekongkol dgn pihak tertentu.

PakarHowTo said...

Saya memang tak percaya SPR amanah dalam menjalankan tanggungjawabnya.
Sudah banyak pendedahan yang dibuat.
Dan jelas sekali, memang SPR ni tak telus.

Bila saya dengar pengerusi SPR tu cakap, jadi naik menyampah.
Nampak kesombongan dan angkuh nya dia apabila bercakap.

Idham said...

Kalau benar dia mempuat pakatan sulit dengan mana-mana parti, kalau dia terlepas di dunia, di akhirat akan terbalas juga!.

kakLuna said...

ya...kat akhirat dia tak terlepas...

nUUr said...

hye..memang diakui kewujudan pengundi hantu,dulu kat pasir mas kelantan pon kecoh.mlm mengundi jek sampai berbijik2 bas kat psir mas.esok tau2 da mng.,..xpe akhirat ada

nUUr said...

owh lupa..zamam skrg hackers bnyk la.mungkin tu kerja hackers pihak pembangkang (hanya agak je,xkate mrk) utk mengganggu kredibiliti SPR.mgkin ic yg d masukkn tu xckp umur tp xde kesahihan yg mrk xamanah kan?

Anonymous said...

aku bukan nak sebelah sesapa, tapi cuba korang tengok tahun lahir dekar web site tu, kan ker tahun lahir dia 1892/1889... so kalau betul nak kata dia pengundi hantu pun mungkin sebab diaorang dah kiok... bukan sebab tak cukup umur tapi terlebih umur nih...