Friday, February 29, 2008

Jom main Teka Teki

Teka teki biasanya sebagai bahan gurauan dengan rakan dan dapat dijadikan ubat untuk hati yang duka. Memang ada jawapan daripada teka teki tersebut kelakar dan ada yang relevan. Ada jugak jawapan daripada teka teki tu kita rasa nak bubuh penampar ajer dengan jawapan yang diberikan. Walaubagaimanapun ia cuma bermaksud sebagai bahan gurauan sahaja.

Kenapa anak babi apabila berjalan dia tunduk?
Jawapan: kerana dia malu mak bapak dia babi

Dalam banyak-banyak MINYAK, minyak ape disukai oleh lelaki?
Jawapan: MINYAKsikan pertandingan bolasepak Liga-M

Saya ade 3 kepala, 4 tangan dan 5 kaki…siapakah saya?
Jawapan: Pembohong!

Kalau gajah boleh terbang, dia nak terbang dengan apa?
Jawapan: dengan bersusah payah!

Buah apa yang tidak boleh dipetik?
Jawapan: buah yang sudah jatuh dari pokoknya.

Hitam, hijau dan kuning, apakah itu?
jawapan: orang hitam tengah melepas di rumput

Dulu Sudirman masa kecik-kecik dia pakai nama apa?
Jawapan: Sudirboy

Kucing apa kakinya cuma ada tiga?
Jawapan: kucing yang sedang melambaikan tangan

Batman mandi di mana?
Jawapan: bat room

Kalau monyet dah panjat pokok dia tinggalkan apa?
Jawapan: tinggal nak turun

Orang apa kalau ditembak tak mati?
Jawapan: orang tembak tak kena!

Kerbau apa yang sudah dicari tapi tak dapat-dapat?
Jawapan: kerbau yang hilang

Naik apa tak boleh turun?
Jawapan: naik haji

Antara bumi dan langgit, ada apa diantara mereka?
Jawapan: ada perkataan 'dan' di tengah.

8 comments:

aNgRiAni said...

hehehehe...lawak tul lah teka-teki awak ni...tapi memang penah baca pun sebelum ni...saya suka sgt dengan kaler blog awak lah cabai...hijo itu fevaret saya...ahaks...

eedany said...

wakakakaka.... tersengih2 aku baca. Atuk aku tengok pun hairan!

hehehe.

echah_syed said...

combi pun nak kasi teka teki..ngape siput babi bila berjln kepala dia sekejap ke kanan dan sekejap ke kiri..:p


jwp jgn x jwp !

Idham said...

sebab dia takde side mirror!

lankapo said...
This comment has been removed by the author.
Aleeya said...

aku teka teki ni tak bape suka, sbb masa kecik2 jwpn aku semua tak kena...nyampah i tawwwww

echah_syed said...

salah laa weii..jwpnyerr------>













sbb sambil jln dia dok pk..aku ni siput ke babi ke? siput ke babi ke?tu yg kepala dia jap kanan jap kiri hohoho.. :p

betol dak???


~ word verification tu tak yah laa..lmbt arr nak taip :p

Idham said...

hahaa , betul, betul