Friday, February 29, 2008

iPhone Telefon Bimbit Berinternet

Ini ada satu produk baru dari Apple iaitu iPhone (Apple iPhone). Ia adalah telefon bimbit berinternet. Fungsi iPhone adalah gabungan ipod dengan telefon bimbit, kira 2 dalam satu la.. huruf 'i' maknanya internet. Saya meramalkan iPhone nie akan jadi kegilaan kerana kepelbagaian fungsinya. Dah pun dipasarkan kat US pada Jun tahun lepas dan dapat sambutan hangat. Kat Malaysia, akan dipasarkan, bila? aku pun tak tahu. sila klik di atas gambar untuk gambar yang lebih besar
  1. pakai skrin sesentuh. lebar skrin 3.5"
  2. main format mp3 dan format video
  3. boleh terima pancaran TV,
  4. boleh main klip video lagu
  5. melayari internet menerusi Wi-Fi atau EDGE
  6. hantar email, dsb
  7. memori: 4GB dan 8GB (ada 2 jenis)
  8. kamera resolusi 2.0 megapixel
Nak tahu berapa harganya? dari sumber yang boleh dipercayai, harganya antara RM2100 hingga RM3000. Memang boleh dikatakan agak mahal tapi jika dibandingkan dengan fungsinya tak dapat dinafikan. Barang baru memang ler mahal sikit, tunggu setahun, dua tahun nanti.

4 comments:

IdaShah said...

aku x penah beli hp mahal2. tp mmg bagus lah produk nie

eedany said...

dah lama aku idamkan... tak dapat2.

Tunggu harga turun baru fikir nak atau tidak :)

ataupun tunggu ko belikan untuk aku hehehe.

Idham said...

aiseywell...aku bleh bagi present kt ko tapi kena la tunggu harga dia turun sampai rm50, agak-agak bila tu?

blogmenjerit said...

nak tengok tv pun kna bayar. baik pakai nokia... ntah apa ntah model dia. iphone lau nk murah pegi beli yg sludup lew, baru 800...