Thursday, February 21, 2008

Wajah Fasha Sandha Setelah Dipakaikan Tudung

Fasha SandhaFasha Sandha (artis favourite saya)

Fasha Sandha bertudungFasha Sandha! selepas saya 'tudungkan' (hanya 10 minit siap)

Di sini saya ada sikitt pandangan yang pedas sikit. Dalam pandangan kasar saya dalam 10 wanita Melayu, mesti ada 1 wanita yang free-hair. (tidak bertudung). Pasal wanita tersebut perasan dia cun, dia pegi rebounding mahal-mahal takkan nak sorok dalam tudung kot. Minda kelas ke-3, atau kurang pendidikan agama, atau sengaja jelas ingin menunjukkan bahawa dia adalah wanita yang memang kurang dalam amalan beragama.

Sebenarnya ia menggambarkan kelas minda kita sebagai rakyat Malaysia. Jika diperhatikan perbandingan pada zaman dahulu, dan sekarang, peningkatan wanita yang memakai tudung memang ketara sekali. ini menggambarkan tahap kelas minda kita melalui saluran yang utama iaitu pendidikan. tahniah Kementerian Pendidikan kerana berjaya menerapkan amalan yang baik dan peradaban dalam masyarakat.

Amalan bertudung yang dahulunya dikaitkan sebagai trent ternyata suatu gimik yang ingin melemahkan umat Islam. Sudah ramai artis Malaysia yang memilih bertudung dalam kerjaya mereka. Malah, iklan syampoo pun menggunakan wanita bertudung walaupun tidak nampak sehelai rambut pun dalam iklan mereka.

5 comments:

Aleeya said...

heheh tudung fasha tu tak kena la ngan baju dia kot, tu sbb dia takmo pakai tudung

lariksssss

Idham said...

emm.. emm betul juga..bf dia tak cukup duit ke nk beli tudung?

Julianna Hairul said...

minat fasha rupanya :p

bukan tak cukup duit, terlebih duit, sbb tu tak beli tudung, biasanya diorang akan beli shawl tu je..betul tak haa aku eja tu..

Idham said...

diorang tak tau lepas makan tutup ngan tudung saji, tv pakai tudung, meja pakai jugak, nanti hantar anak gi skolah tadika, anak elok ajer pakai, mak dia mengurai ajer..hahaha

rizza said...

hehheh fasha di pakaikan tudung oleh idham

hehhehhe