Monday, November 10, 2008

UMNO Seremban Gaduh, Baling Kerusi, Bertumbuk, Tercedera


SEREMBAN: Mesyuarat peringkat bahagian 'tercemar' apabila Persidangan Perwakilan Umno Seremban, terpaksa ditangguhkan ekoran pergaduhan sehingga menyebabkan dua perwakilan cedera ringan.

REAKSI PRESIDEN
Dalam reaksi segera di Kepala Batas, Presiden Umno Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi kecewa dengan pergaduhan yang berlaku sambil menyifatkan ia sebagai kejadian yang amat memalukan.

Kejadian itu tidak sepatutnya berlaku dan setiap perwakilan harus mematuhi peraturan dan perjalanan mesyuarat dengan baik, kata beliau.

Tegas beliau, tindakan disiplin boleh diambil terhadap mereka yang terlibat jika didapati bersalah.

Katanya, bukan sahaja politik wang yang boleh dikenakan tindakan disiplin malahan kes yang melibatkan pergaduhan juga boleh diambil tindakan sama.

Sebaik diajukan soalan itu oleh wartawan, beliau terus menghubungi Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan menerusi telefon bimbit seorang pengawal peribadinya bagi mendapatkan gambaran sebenar mengenai kejadian itu.

Perdana Menteri berkata, oleh kerana kejadian itu mengakibatkan kecederaan kepada perwakilan, ia juga merupakan satu perbuatan jenayah dan boleh dikenakan tindakan menurut Kanun Keseksaan.
PUNCA KEJADIAN

Mesyuarat yang dimulakan pada pukul 10 pagi tadi menjadi gamat dengan adegan baling kerusi dan tumbukmenumbuk di dalam dewan Kelab Golf Taman Tuanku Ja'afar.

Keadaan menjadi kecoh selepas kira-kira 20 minit mesyuarat dimulakan apabila salah seorang ahli Umno cawangan bahagian itu enggan balik ke tempat duduk walaupun diarahkan oleh Timbalan Pengerusi Tetap bahagian Othman Senara.

Apabila seorang ahli jawatankuasa keselamatan cuba meminta lelaki itu duduk, beberapa orang penyokongnya bangun dan menimbulkan kekecohan yang berlarutan selama hampir setengah jam menyebabkan sebahagian daripada perwakilan yang datang melarikan diri.

Ketua Umno Bahagian Seremban Datuk Ishak Ismail kemudian mengeluarkan usul supaya mesyuarat itu ditangguh dan diserahkan perjalanannya kepada Majlis Tertinggi.

Naib Ketua Umno Bahagian Seremban Mohd Nor Awang kemudian mengadakan sidang akhbar untuk kumpulan yang menimbulkan kekecohan itu selepas melakukan demontrasi di hadapan dewan dengan membawa sepanduk mengutuk Ishak.

Katanya, kumpulan yang menimbulkan kekecohan itu cuma mahu melahirkan rasa tidak puas hati kerana cawangan-cawangan mereka belum lagi bermesyuarat.

"Ishak Ismail dengan sewenang-wenangnya menggunakan kuasa untuk mengadakan mesyuarat bahagian walaupun Majlis Tertinggi mahukan semua mesyuarat cawangan diselesaikan dahulu, baru boleh mesyuarat bahagian dibuat," katanya.

RAHIM ELAK WARTAWAN
Pengerusi Jawatankuasa Pemantau Umno Bahagian Seremban yang juga ahli Majlis Tertinggi Umno, Tan Sri Rahim Thamby Chik hadir pada mesyuarat itu, tetapi beliau enggan menemui pemberita.

Kelmarin, Mohd Nor yang telah didakwa di Mahkamah Sesyen Seremban pada 2 September lepas atas dua tuduhan memberi rasuah kepada perwakilan, telah melakukan demontrasi di hadapan Wisma Umno Negeri Sembilan.

Beliau yang sepatutnya mencabar Ishak gagal bertanding jawatan Ketua Umno Bahagian Seremban selepas Majlis Tertinggi kelmarin membuat pengumuman bahawa beliau tidak layak bertanding jawatan itu kerana masih dalam pertuduhan rasuah.

Ini bukan kali pertama kekecohan disaksikan ketika persidangan perwakilan di peringkat bahagian.

Pada 17 Oktober lalu, Persidangan Perwakilan Pemuda Umno Bahagian Rantau Panjang kecoh apabila sekumpulan individu bertindak agresif dengan menjerit dan melaungkan rasa tidak puas hati bagi membantah jumlah perwakilan yang didakwa tidak sah.

ULASAN MB
Dalam pada itu, Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, insiden pergaduhan pada persidangan perwakilan Umno Bahagian Seremban pagi ini tidak sepatutnya berlaku.

Sambil melahirkan rasa sedih dengan kejadian itu, Mohamad, yang juga Menteri Besar Negeri Sembilan, berkata beliau akan meneliti laporan penuh insiden itu daripada jawatankuasa pemantau.

"Setakat ini, saya sedang menunggu laporan jawatankuasa pemantau," katanya kepada pemberita ketika mengulas kejadian iu.

Friday, November 7, 2008

Koleksi Gambar Noraini Ahmad - Ketua Puteri UMNO

Nama: Noraini Ahmad
Umur: 38 tahun [pada 2008]
Asal: Batu Pahat, Johor
Jawatan: Ketua Puteri Umno
Kelulusan: Ijazah Sarjana Muda Perdagangan Kuantitatif Analisis dan Kewangan, Universiti Saskatchewan, Kanada

Noraini Ahmad berkata: “SAYA berazam untuk menjadikan Puteri sayap Umno yang mantap dengan ahlinya mempunyai daya saing tinggi dan mentaliti kelas pertama sejajar dengan saranan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi. "


Noraini AhmadNoraini Ahmad kelihatan ayu memakai tudung tapi ada fesyen jambul.

Noraini AhmadNoraini Ahmad berbaju merah, free hair.

Noraini AhmadMerah jambu sambil tersenyum lebar. Noraini Ahmad

Noraini AhmadNoraini Ahmad macam nak telan Azalina Aziz

Noraini AhmadNoraini Ahmad apabila berposing seperti seorang artis. Tak kalah beb!

Noraini AhmadNoraini Ahmad terlantar sakit?. Sebenarnya beliau sedang derma darah kat PWTC

Noraini AhmadNoraini Ahmad sebagai ahli parlimen


mymode jana pendapatan anda

Wednesday, November 5, 2008

Najib Hentam Anwar Semasa Menggulung Bajet 2009

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menggunakan peluang ketika menggulung perbahasan Rang Undang-undang Bajet 2009 untuk berulangkali mengkritik kredibiliti Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Najib yang menjadi sasaran kritikan Anwar sejak dua tahun lalu - mengambil peluang itu untuk membidas bajet alternatif pembangkang.

ANWAR CADANG BAGET YANG MENGUNCUP
Katanya, bajet alternatif tersebut bersifat meguncup kerana ia menggesa kerajaan supaya mengurangkan perbelanjaan sebanyak RM24 juta. "Ini adalah satu cadangan yang akan membawa ke lembah kehancuran ekonomi sebagaimana yang pernah dicadangkan pada tahun 1997 oleh menteri kewangan ketika itu (Anwar)," katanya. Sebaliknya, kata beliau, kerajaan mencadangkan bajet yang bersifat berkembang sebagai penjana pertumbuhan yang berganda.

UCAPAN LIMA JAM ADALAH LUAR BIASA
Najib juga menyifatkan ucapan Anwar selama lima jam ketika membahaskan Bajet 2009 sebelum ini, sebagai suatu yang luar biasa. "Ia merupakan sesuatu yang luar biasa jika dibanding cuma satu jam setengah masa pembentangan Bajet 2009 oleh YAB Perdana Menteri pada 29 Ogos 2008," kata Najib yang juga menteri kewangan.

USAHA PEMBANGKANG ADALAH FATAMORGANA
"Namun tuduhan-tuduhan Permatang Pauh yang menyatakan Bajet 2009 ini tidak boleh digunapakai ternyata meleset.
"Malah usaha pembangkang untuk menubuhkan kerajaan pada 16 September 2008 tidak lebih daripada suatu fatamorgana, miraj, impian yang tidak menjadi kenyataan," katanya ketika menggulung perbahasan Rang Undang-undang Bajet 2009 di Dewan Rakyat hari ini.

BARISAN NASIONAL AKAN TERUS KUKUH
Yang pasti, tambah Najib, usaha itu telah menyebabkan berlakunya ketidakstabilan suasana harmoni dan merenggangkan keyakinan pelabur asing kepada negara ini.
"Sesungguhnya kerajaan Barisan Nasional akan terus kukuh bagi menjaga kepentingan pelbagai kaum di negara ini.
"Semangat Bajet 2009 iaitu Kerajaan Prihatin akan terus menerajui perjuangan murni yang menjadi landasan teras kerajaan Barisan Nasional," kataya.

Dalam menghadapi persekitaran yang mencabar, Najib menyeru kepada semua rakyat, di dalam atau luar negeri, untuk sama-sama menyumbang ke arah memastikan krisis berjaya

Tuesday, November 4, 2008

Ahli Parlimen Pembangkang Keluar Dewan Angkara Najib

anwar ibrahimAhli Parlimen pembangkang bertindak keluar Dewan Rakyat hari ini sebagai membantah keengganan Menteri Kewangan, Datuk Seri Najib Tun Razak melayan pertanyaan yang dikemukakan ketika menggulung perbahasan Rang Undang-undang Bajet 2009.Najib memberitahu dewan bahawa beliau akan menjawab soalan-soalan dari ahli Parlimen selepas selesai menyampaikan ucapannya. Sebenarnya Najib memang dapat dilihat memang tak mahu menjawap atau tak bersedia langsung nak jawap sebarang soalan dengan menggulung perbahasan dengan meleret-leret dan melambat-lambatkan masa.

Sehubungan itu, beliau tidak membenarkan beberapa percubaan oleh ahli Parlimen pembangkang untuk mendapatkan penjelasan. Beliau terus baca kertas.

Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim yang beberapa kali bangun bagi meminta ruang berbahas dengan beberapa hujah Najib yang dianggap Anwar sebagai tidak benar tidak diendahkan Najib. Anwar mendakwa apa yang dibahaskan Najib adalah 'belanjawan tambahan' dan bukannya penggulungan bagi perbahasan Belanjawan 2009.

Ahli-ahli Parlimen pembangkang juga kecewa kerana perangkaan dalam ucapan Najib itu, berbeza dengan perangkaan dalam bajet yang dibentangkan oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi, yang juga menteri kewangan September lalu

Najib menuduh ahli parlimen pembangkang yang keluar dari dewan adalah satu tindakan yang tidak bertanggungjawap. Tetapi beliau tidak sedar bahawa tindakkan beliau menutup soalan dari pembangkang adalah satu tindakan yang tidak bertangungjawap berbanding keluar dari dewan.

Rasuah Dalam Umno Kian Parah

Ketika dakwaan politik wang dalam pemilihan Umno menjadi tumpuan ramai sejak kebelakangan ini, Tengku Razaleigh Hamzah, yang gagal memperoleh pencalonan mencukupi untuk jawatan Presiden Umno, mendedahkan terdapat bahagian yang meminta sehingga RM2 juta sebagai ganjaran pencalonan.

TAWAR MENAWAR MACAM BELI IKAN DI PASAR
Ketua Umno Bahagian Gua Musang itu berkata, kini permintaan dan tawar-menawar ganjaran bagi pencalonan-pencalonan yang diberikan berlaku secara terbuka. "Ahli-ahli Umno kini secara terbuka mahukan manfaat-manfaat kewangan apabila mahu memberi pencalonan. "Satu bahagian dengan jelas meminta RM1 juta manakala di Sabah, harganya mencecah RM2 juta," kata beliau di sini semalam.

RASUAH DITUKAR KEPADA POLITIK WANG
Bukan politik wang, sebenarnya rasuah politik, tetapi hendak bagi nampak cantik Umno tukar jenama dengan nama politik wang. Kalau sebut rasuah nampak jijik sangat. Kalau guna istilah rasuah politik Nampak baik sikit. Cuma istilah yang dijenama semula sahaja. Biasalah Umno yang memang bijak berlakon dan bijak bermain istilah.

RAMAI PEMIMPIN UMNO DEDAH RASUAH POLITIK
Cubalah fikir habis-habis bagaimana rakyat hendak hormat UMNO jika pemimpin UMNO sendiri yang buka rahsia pekung UMNO, bukan tidak ada jalan untuk menghapuskan gejala rasuah itu, mengapa tidak buat ? Apakah orang yang kaya dalam UMNO melarang atau sengaja nak jadikan orang miskin dalam UMNO terus bertuankan orang kaya dalam UMNO ?

Monday, November 3, 2008

Skandal Eurocopter: Najib Digesa Digantung Tugas

skandal najib dan eurocopterPemuda Pakatan Rakyat (Pemuda PR) yang dianggotai oleh Angkatan Muda Keadilan Malaysia (AMK), Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) dan Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) telah mengambil langkah untuk mengemukakan laporan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) hari ini untuk mengemukakan beberapa fakta di sebalik skandal pembelian Eurocopter oleh Kementerian Pertahanan (semasa Najib memegang portfolio kementerian terbabit) yang melibatkan RM2.317 billion.

Ini adalah tindakan susulan Pemuda PR setelah laporan polis yang dikemukakan oleh Timbalan Ketua AMK, Fariz Musa pada 20hb Oktober 2008 lepas. Pemuda PR melihat penyelewengan wang rakyat sudah sampai ke satu tahap yang sangat parah, dalam keadaan ketidaktentuan ekonomi dunia masa kini sangat membimbangkan. Apatah lagi Malaysia sendiri turut terkesan dengan keadaan ini dan sangat memerlukan ketelitian kepimpinan negara khususnya Umno-BN mengendalikan sebarang entuk perbelanjaan yang melibatkan wang rakyat dalam jumlah yang banyak.

Skandal ini sangat serius, dalam keadaan ianya melibatkan RM2.317 billion yang seandainya diagihkan kepada 48,134 rakyat tegar seluruh negara, pastinya ianya boleh menghapuskan kemiskinan tegar di Malaysia.

Jumlah yang sama juga boleh diperuntukkan untuk membina lebih daripada 100 buah sekolah dan pastinya ini boleh memperbaiki masa depan anak-anak bangsa khususnya di luar bandar.

Tetapi sayang, di bawah kepimpinan Umno-BN, jumlah RM 2.317 billion ini hanya diperuntukkan untuk membeli 12 buah helicopter yang mana dengan jumlah yang sama, India mampu membeli lebih daripada helikopter daripada jenis yang sama dan Brazil juga membeli hampir 50 buah helikopter pada jumlah yang
sama.

Justeru, Pemuda PR berharap agar BPR tidak selektif di dalam hal ini dengan membuka kertas siasatan dengan segera untuk menyiasat skandal ini. Pemuda PR juga menggesa agar Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menggantung tugas Najib selaku mantan Menteri Pertahanan yang bertanggungjawab meluluskan pembelian Eurocopter ini sehinggalah siasatan dan pendakwaan dilakukan, sekiranya ada.

Sudah sampai masanya institusi polis, BPR dan pastinya Perdana Menteri meletakkan kepentingan rakyat terbanyak sebagai agenda utama demi memastikan setiap sen dan ringgit wang rakyat tidak disalahgunakan oleh individu yang berselindung di balik slogan ‘Ubah Gaya Hidup’.

Shamsul Iskandar Mohd Akin
Ketua Angkatan Muda Keadilan Malaysia

YB Salahuddin Ayub
Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat

YB Anthony Loke Siew Fook (DAPSY)
Setiausaha Pemuda Sosialis DAP

Saturday, November 1, 2008

Norman Hakim dan Memey Ditangkap Khalwat

Pelakon siri Gerak Khas, Norman Hakim atau Mohamed Nurhakim Zaidon, 32, telah ditangkap khalwat bersama pelakon baru, Memey atau Suhaiza Suhaimi, 20, di sebuah premis perniagaan Jalan UP 1/2, Ukay Perdana, Ampang, awal pagi tadi.

Penolong Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Mohd Hidayat B. Abd. Rani, berkata pelakon lelaki dan pasangannya itu ditahan pada jam 3 pagi oleh 5 anggota penguatkuasa JAIS dan 2 anggota polis.

"Pihak kami telah mendapat aduan daripada orang ramai sebelum membuat serbuan ke atas premis tersebut. Pada mulanya mereka enggan membuka pintu sehingga berjaya mendapatkan kunci daripada seseorang.

"Apabila masuk kedalam ruang pejabat itu, kami telah bertemu dengan wanita itu manakala Norman sedang menyorok di bahagian belakang. Ketika itu kedua-dua mereka berpakaian lengkap.

"Mereka berdua didakwa di bawah Syeksyen 29 Enakmen Jenayah Syariah Negeri Selangor 1995 atas tuduhan berkhalwat," katanya kepada murai.com.my ketika dihubungi sebentar tadi.


Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang, Superitendan Amiruddin Jamaluddin dilaporkan sebagai berkata, serbuan tersebut dilakukan setelah JAIS mendapat maklumat bahawa kedua mereka berada dalam keadaan meragukan dalam premis tersebut.

"Mereka kemudiannya dibawa ke Balai Polis Melawati untuk siasatan lanjut," katanya.

Norman adalah suami pelakon Abby Abadi dan mereka mempunyai tiga orang anak iaitu Mohamed Danish Hakim, Marissa Dania Hakim dan Maria Danish Hakim. Mereka bernikah pada 8 Januari 2002 dan pernah berpisah buat seketika pada Mei 2006.

Baru-baru ini, Norman dilaporkan tidak pulang ke rumahnya pada Ramadan lalu tetapi menafikan rumah tangga dengan Abby sedang bergolak kencang.

Dalam pada itu, Memey pula pernah menafikan kepada murai.com.my bahawa dia mempunyai hubungan intim dengan Norman. Memey yang juga anak saudara pelakon Darling Ngasri, pernah membintangi drama Graduan, Elit, Pasrah, Dunia Baru 3, Roda-Roda KL serta Tragedi Oktober.

P/S: Ingat lagi macam mana Norman Hakim jawab soalan terjah Michelle dalam Melodi TV3 haritu..semua khabar angin..Allah je menentukan.Malu giler siut!


Jemaah Haji Berangkat Ke Tanah Suci Mekah Al Mukaramah

gambar Mekah Al MukaramahBergema lagi laungan azan memberi penghormatan terakhir buat jemaah haji berangkat ke tanah suci Mekah Al Mukaramah, tanah haram yang menjadi idaman untuk di ziarahi oleh seluruh umat Islam. Kaabah rumah Allah bagai melambai-lambai ke arah mereka dan masing-masing menyimpan hasrat mahu membersihkan diri dan rohani agar selepas melepasi proses haji, pahalanya berganda dosanya tiada.

Penerbangan pertama para jemaah haji Malaysia yang pertama telah berlangsung pada hari Khamis (30 Okt 2008) yang telah dihadiri oleh DYMM Agong, Sultan Mizan di Kelana Jaya. Panggilan untuk ke Mekah akan berlaku setiap tahun yang akan dihadiri oleh ribuan manusia dari setiap pelusuk dunia semata-mata untuk mengunjungi Baitullah Yang Agong. Dengan tertunainya ibadat haji, maka cukuplah rukun Islam yang lima.

Kepada jemaaah haji, doakan kepada seluruh umat islam, agar HASANAH di dunia.. HASANAH di akhirat.. Moga haji yang dimiliki nanti mabrur dan selamat berangkat ke tanah suci Mekah dan selamat pulang ke tanah bertuah MALAYSIA ini... amin.


mymode jana pendapatan anda

Thursday, October 30, 2008

Yoga Boleh Memesongkan Akidah

Yoga boleh memesongkankan akidahYoga boleh memesongkankan akidah? kenapa sekarang digembar gemburkan. saya rasa tidak semua amalan yoga ini akan memesongkan akidah kerana ia diamalkan oleh semua bangsa dan agama. Mungkin cara mereka mengamalkannya itu yang agak extrem sikit kot. Kononnya boleh mendekatkan diri mereka dengan tuhan. setahu aku amalan yoga ini adalah untuk kesihatan melalui pendekatan meditasi.

Yoga yang diperkenalkan sekitar 3,300 Sebelum Masihi dikatakan dapat membantu melambatkan proses penuaan, mengurangkan risiko kencing manis, darah tinggi, lelah dan penyakit berkaitan jantung. Yang dipertikaikan oleh Prof Zakaria (UKM) adalah amalan senaman harian itu kebanyakannya mempunyai pergerakan berdasarkan unsur dalam agama Hindu seperti manifestasi gerakan, konsentrasi dan posisi tubuh dilakukan sambil membaca mentera. Prof Zakaria Stapa menasihati orang Islam yang mengamalkan senaman yoga supaya menghentikannya kerana bimbang boleh memesongkan akidah.

Walaubagaimanapun majlis Fatwa Kebangsaan masih belum membuat keputasan didalam hal ini dan akan meneliti lebih lanjut.



mymode jana pendapatan anda

Tuesday, October 28, 2008

Mukhriz Kecut Bila Diajak Berdebat

Mukhriz MahathirCabai nak komen pedas skit, Sekarang ini kita tahu siapa anak jantan dan siapa yang duduk dibawah ketiak bapak. Apa jasa Mukhriz yang perlu diangkat menjadi Ketua Pemuda? melainkan beliau telah diangkat hanya diatas saranan tun Mahathir supaya menyingkirkan penyokong kepimpinan Abdullah yang selama ini adalah dikatakan penyebab utama terhakis sokongan rakyat terhadap Umno dan Barisan Nasional. Malah Mukhriz menjadi terkenal kerana beliau adalah seorang anak kepada perdana menteri malaysia yang paling lama menjawat jawatan tersebut. Tanya sahaja anak kecil, adakah mereka kenal dengan nama Mahathir?. itulah dia anak mahathir iaitu Mukhriz yang terserlah hanya kerana kronologi isu semasa tetapi bukan naik kerana kewibawaan dan kejaguhan beliau. Tak mungkin seorang pengecut boleh dipilih jadi pemimpin!.

Pada pandangan saya, upacara debat merupakan acara wajib yang perlu diadakan sebagai medium untuk menerangkan pandangan dan hala tuju masing-masing. Ini penting kerana ia adalah sumber aspirasi kepada pemilih untuuk memilih pemimpin. dengan cara ini juga ia dapat menyerlahkan ketokohan peribadi dan juga secara tak langsung dapat menaikkan kredibiliti masing-masing.

Malulah kepada khir Toyo yang dapat undi dari bahaigian dengan jumlah yang kecil pun berani untuk diadakan debat. Mungkin Mukhriz bimbang jika diadakan debat akan menjatuhkan kredibiliti beliau. Maklumlah menantu Pak Lah tu bukan calang-calang orangnya, dia dikatakan petah berkata kata dan pandai putar belit.

mymode jana pendapatan anda

Monday, October 27, 2008

10 penyokong Hindraf dibebas

hindrafSeramai 10 penyokong pertubuhan haram Hindu Rights Action Force (Hindraf) yang ditahan kerana dipercayai mengadakan perhimpunan haram di hadapan Jabatan Perdana Menteri di Putrajaya pada 23 Oktober lalu dibebaskan hari ini dengan jaminan polis.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Muhammad Sabtu berkata, mereka dibebaskan kira-kira pukul 1.30 petang ini dengan jaminan sehingga 25 November ini.

Polis akan teruskan siasatan mengikut Akta Pertubuhan kerana mereka bertindak sama ada bagi pihak atau membantu pertubuhan yang menyalahi undang-undang.

"Sekiranya ada pertuduhan, mereka akan dipanggil ke mahkamah pada tarikh yang akan ditetapkan nanti,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Gobind Singh Deo, peguam yang mewakili kumpulan itu tiba di Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya kira-kira pukul 11 pagi diiringi enam peguam lain.

Pada 23 Oktober lalu, polis menahan 11 penyokong Hindraf yang berkumpul di hadapan Jabatan Perdana Menteri (JPM), Putrajaya, dekat sini untuk menyerahkan memorandum kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Mereka yang ditahan ialah S. Jayathas; M. Rajasegaran; KN. Balakrishnan, P. Taramaraju, P. Sundram, R. Kannan, S. Sivakumar, S. Pobalan, VS. Lourdemary, K. Nagesvary dan P. Waytha Nayagi.

Bagaimanapun, polis telah membebaskan K. Nagesvary dengan jaminan kerana membawa seorang kanak-kanak berusia enam tahun pada pukul 10.30 malam, pada hari kejadian.

Memorandum itu menuntut pembebasan lima pemimpin pertubuhan haram itu yang kini ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Pada 15 Oktober lalu, kerajaan mengisytiharkan Hindraf sebagai sebuah pertubuhan haram.

Utusan Online.

mymode jana pendapatan anda

Sunday, October 26, 2008

JOM HEBOH HARAM DI SELANGOR !!!

konsert Jom Heboh Blog saudara Roslan SMS melaporkan;

”Dewan Undangan Negeri Selangor masih bersidang hari ini. Semalam di Dewan EXCO Agama yang juga Pesuruhjaya PAS Selangor Dato Dr Hasan Ali menegaskan bahawa kerajaan negeri tidak akan membenarkan konsert Jom Heboh TV3 dianjurkan dimana-mana lokasi di Selangor


KOMEN:

Kenyataan Dr Hasan Ali selaku exco Agama dalam Kerajaan Negeri Selangor adalah satu pembuktian atas keseriusan PAS dan Pakatan Rakyat dalam membenteras segala maksiat yang berlaku dalam negeri Selangor.

Pun begitu, perlu diingat bahawa Islam bukanlah satu agama yang hanya pandai ”mengharamkan”, tetapi Islam akan bertindak memberi alternatif disebalik perkara yang telah diharamkan tersebut.

Oleh yang demikian, dicadangkan kepada kerajaan Negeri Selangor, mengambil sikap tidak sekadar mengharamkan sahaja konsert Jom Heboh ini, tetapi dalam masa yang sama mencadangkan bentuk program hiburan alternatif yang tidak bercanggah dengan Islam.

KENAPA??

Islam adalah sebuah agama yang menjaga semua pihak. Bertindak mengawal semua sudut kehidupan dan fitrah manusiawi. Ekoran dari itu, apabila Islam menutup sesuatu perkara, pasti islam akan menyediakan alternatif lain.

Ini dimisalkan seperti Allah mengharamkan riba, tetapi dalam masa yang sama Allah mencadangkan bentuk perniagaan-perniagaan yang tidak bercanggah dengan Islam, seperti Bai’ Salam, Wadiaah, Mudharabah dah sebagainya.

Firman Allah;

وَأَحَلَّ اللَّهُ الْبَيْعَ وَحَرَّمَ الرِّبَا

Maksudnya;
“Allah halalkan jual beli, dan haramkan riba”

(Surah Al-Baqarah : 275)

Jika kita mengambil sikap terus mengharam, tetapi dalam masa yang tidak mencadangkan alternatif, dibimbangi jiwa-jiwa manusia tertentu akan memberontak yang akhirnya, menimpa mudharat lebih besar disebalik pengharaman tersebut.

Kemudharatan itu, jika menimpa kepada kerajaan yang memerintah, memang itu adalah sesuatu yang buruk, tetapi lebih buruk apabila tindakan kita itu terus dirujuk kepada Islam, yang akhirnya mereka yang jahil tentang agama dan non Muslim akan terus menampalkan keburukan itu kepada Islam, seperti mereka berkata Islam adalah agama jumud, islam adalah agama yang tidak memberi kehidupan dll. (minta berlindung kita dengan Allah SWT).

BELAJAR DARI KELANTAN

Jika kita merujuk kepada pemerintahan Kelantan yang berjaya memerintah secara Islam lebih 18 tahun, didapati acuan moral mereka berperinsipkan 3 perkara, iaitu;

Ubudiyyah
Masuliyyah
Itqan

Ubudiyyah bermaksud pengabdian kepada Allah, dan pengurusan dan pentadbiran dilaksanakan sebagai memenuhi pengabdian kepada-Nya.

Masuliyyah pula bermakna akauntabiliti di hadapan pencipta. Keyakinan terhadap hidup di akhirat yang kekal abadi dengan pembalasan mengikut apa yang telah dilakukan di dunia, dengan membentuk kawalan dalaman yang lebih berkesan dari kawalan subjektif luaran semata-mata.

Dan adapun Itqan pula adalah menekankan kecemerlangan. Menekankan mutu dan hasil segala polisi dan dasar
[2].

PENUTUP

Sebagai kerajaan, sepatutnya perlu difikirkan kecemerlangan dalam gerak kerja, dan mutu dan hasil yang cemerlang yang terhasil selepas gerak kerja yang telah dilakukan.

Jika dibaca dalam kitab Fiqh Muwazanat, pasti kita akan berjumpa satu perbincangan yang disebut sebagai ”mementingkan maslahat jangka panjang berbanding maslahat sementara”.

Tidak dinafikan, Jom Heboh memang mengundang banyak mafsadah dan kerosakan, tetapi jika kita tidak mencadangkan dan memberikan alternatif, dibimbangi kita ditimpa mafsadah yang lebih besar, seperti artis-artis yang tidak faham islam mengatakan Islam hanya bertindak mengharamkan sahaja, lalu keburukan itu terus ditampalkan kepada Islam, sedangkan Islam adalah sebuah agama yang bertindak ”menyediakan alternatif” selepas dia mengharamkan sesuatu.

Oleh yang demikian, marilah kita belajar dari Islam yang telah menetapkan sempadan-sempadan itu, yang semuanya boleh dipelajari dari Islam, melalui konsep siyasah Syariyyah.


mymode jana pendapatan anda

Mengenal Tali Gantung....

Daripada saudara pengirim emel....menginsafkan...

Tali gantung yang diimport ini diperbuat dari jenis jut yang paling bagus dan dibalut dengan kulit lembut supaya tidak mencederakan kulit banduan yang akan digantung.

Setiap satu berharga di antara RM4,000 satu hingga RM5,000. Tali gantung ini semasa diterima daripada ejen pembekalnya akan diuji ketahanannya dengan menggantungkan patung seberat lebih 90 kilo selama 72 jam.

Setiap tali gantung ini mempunyai nombor siri dan ia diklasifikasikan sebagai senjata dan disimpan di dalam peti besi.

'Setiap tali gantung kita terima ada perkiraannya. Kita tak boleh poie terus dan pasang, ada cara-cara yang kita kena ikut. Kita ada empat jenis tali dan kita pilih mengikut berat banduan,' jelas Samuel.

Di antara ciri utama tali gantung ialah tembaga pembunuh yang berfungsi untuk mematahkan tengkok banduan.

APABILA RAYUAN DITOLAK

Di Penjara Kajang umpamanya banduan yang dijatuhi hukuman gantung dikenali sebagai banduan akhir dan ditempatkan di Blok Abadi sehingga hukuman dilaksanakan.

Mereka ini menghabiskan hampir 23 jam sehari sendirian di sel mereka dan hanya boleh meninggalkan sel atas kelulusan pegawai yang bertugas.

Banduan akhir mungkin terpaksa menunggu bertahun-tahun sehingga habis keseluruhan proses rayuan yang membabitkan Mahkamah Rayuan, Mahkamah Persekutuan dan Jemaah Pengampunan Negeri.

Sekiranya rayuan kepada Badan Pengampunan ini juga ditolak, Mahkamah Persekutuan akan mengeluarkan waran untuk melaksanakan hukuman di mana di dalam waran itu akan disebut nama banduan, nombor kad pengenalannya serta masa hukuman akan dijalankan iaitu di antara 5.30 pagi hingga 6.30 pagi.

'Kita diberi satu jam untuk laksanakan hukuman. Untuk banduan beragama Islam biasanya kita akan jalankan hukuman gantung ini pada hari Jumaat, selepas solat subuh. Bagi yang bukan Islam, waktunya lebih kurang sama, cuma harinya boleh berbeza,' kata Samuel.

Selepas waran dikeluarkan, banduan akhir akan dibawa berjumpa dengan pengarah penjara yang akan memaklumkan tentang pelaksanaan hukuman gantung selepas segala proses rayuan terakhir ditolak.

'Biasanya banduan akhir ini akan tahu apabila dia dibawa keluar dengan tangan bergari dan ada kawalan ketat, dia tahu keesokan harinya sesuatu yang buruk akan berlaku (dia akan digantung),' kata Samuel.

Semasa banduan akhir berada di bilik pengarah ini, kaum keluarganya yang biasanya sudah dimaklumkan seminggu lebih awal sudah menunggu di luar penjara untuk 'perjumpaan terakhir.'

Lazimnya suasana dan pilu akan menyelubungi setiap perjumpaan terakhir ini.

Banduan juga diberi pilihan untuk 'hidangan terakhir' bernilai RM7.50.


HARI PENGGANTUNGAN

Menurut Samuel, kebanyakan banduan akhir yang menjalani hukuman gantung 'poie dengan rela' setelah menunggu begitu lama untuk hukuman dilaksanakan.

'Mereka yang rajin sembahyang, tak kira agama, menunggu dengan tenang dan sudah bersedia. Ada beberapa orang sahaja yang menjadi agresif sehingga ke saat-saat terakhir.

' Ada sesetengah banduan puas hati dan beritahu saya nasib mereka lebih baik dari saya kerana mereka tahu bila mereka akan mati. Bila kita buka pintu untuk bawa mereka keluar ke bilik gantung, ada yang salam dengan kita dan ucap terima kasih. Mereka kata mereka dah tak tahan lagi menunggu,' katanya.

Di hari mereka diberitahu hukuman gantung akan dijalankan, mereka akan meminta pena dan kertas untuk nota terakhir.

'Jangan ikut tabiat buruk ayah' antara kata-kata terakhir seorang banduan untuk anak-anaknya, yang masih Samuel ingat.

Banduan juga boleh memilih pakaian apa yang hendak dipakainya pada hari hukuman.

' Ada banduan beragama Islam hanya mahu pakai kemeja T dan seluar sembahyangnya. Ada yang memilih kot dan tali leher. Ada yang pakai kasut berharga RM300. Mati penuh gaya . Banduan itu kata dengan jenaka,' cerita Samuel.

Hukuman gantung pula hanya dijalankan selepas semua pihak termasuk pengarah dan doktor berpuas hati dengan keadaan banduan pada hari hukuman akan dilaksanakan.


BILA PINTU PERANGKAP RENGGANG

Pintu perangkap di bilik gantung di mana banduan akhir berdiri akan secara automatik renggang sepenuhnya bila 'gear' ditarik. Di bawah lantai pintu perangkap ada ruang kosong dengan ketinggian 5.18 meter. Bunyi pintu perangkap yang terbuka dengan kuatnya memecah kesunyian suasana penjara.

Menurut Samuel, proses menggantung dari masa banduan dibawa keluar dari bilik menanti ke bilik gantung dan pengarah memberi isyarat kepada tukang gantung untuk menarik 'gear' yang akan antaranya membuka pintu perangkap hanya mengambil masa kira-kira 15 saat.

Semuanya perlu dibuat dengan lancar dan menurut Samuel, kematian berlaku dalam masa di antara 30 saat hingga satu minit dan banduan akan diturunkan dan diletak di atas troli selepas setengah jam
dibiar tergantung.

'Saya sering mengingatkan pembantu-pembantu saya supaya menghormati jenazah kerana dia sudah menjalani hukuman. Kalau kita hormat pada dia, semuanya tak ada masalah.

'Bagi saya pula, kebiasaannya saya akan pandang muka jenazah ini dan letakkan tangan saya di atas dadanya. Ini petua yang diberi oleh bos-bos saya dulu,' kata Samuel.

Menjalankan tugas khas ini memberikan banyak keinsafan kepada Samuel. Beliau menasihatkan ibu bapa supaya memupuk nilai-nilai murni kepada anak-anak mereka untuk mengelak mereka terjerumus melakukan jenayah.

'Segala-galanya bermula dari keluarga. Kalau keluarga tak kawal, lingkup. Dadah, umpamanya, kalau seorang dalam keluarga jadi penagih, satu keluarga akan terjejas,' katanya sambil menjelaskan bahawa kebanyakan kes hukuman gantung adalah berkaitan dengan dadah.

mymode jana pendapatan anda

Khairy Jamaluddin - Terus Bersinar Atau Malap ?

1) Khairy Jamaluddin bolehlah diibaratkan sebagai bintang yang bersinar secara tiba-tiba umpama dipaksa-paksa tanpa diminta. Beliau mendaki puncak populariti sebagai ahli politik tanpa perlu mengeluarkan 'peluh' yang banyak.

2) Khairy yang dilahirkan pada 10 Januari 1976 di Bandaraya Kuwait, Kuwait adalah anak tunggal kepada Dato' Jamaluddin Abu Bakar (bekas diplomat) dan Dato' Rahmah Abdul Hamid.

3) Pengajian menengahnya adalah di Singapura sebelum berjaya memperoleh Ijazah Falsafah, Politik dan Ekonomi daripada Universiti Oxford (Kolej St. Hugh). Beliau turut memiliki Ijazah Sarjana dengan penjurusan teori undang-undang dan politik daripada UCL.

4) Kerjaya awal Khairy di penghujung 1990-an adalah sebagai penulis bagi majalah 'The Economist' sebelum bertugas sebagai pegawai khas kepada Timbalan Perdana Menteri Malaysia (Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi).

5) Khairy menikahi anak Abdullah iaitu Nori pada bulan Oktober, 2001.

6) Beliau menang jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia pada tahun 2004 (berusia 28 tahun !) tanpa bertanding. Dunia politik Malaysia masih ingat lagi betapa kesemua calon-calon yang menawarkan diri untuk bertanding jawatan tersebut seolah-olah telah 'digari' dan 'terpasung' segalanya, gagal meraih pencalonan yang cukup dan dikuatkan lagi dengan 'suara-suara ghaib' yang memujuk supaya mereka berundur diri serta menyerah kalah awal-awal. Khairy umpama disediakan 'karpet merah' secara automatik untuk mengisi jawatan tersebut.

7) Di atas kapasitinya sebagai orang nombor dua Pemuda UMNO, beliau diberikan tiket untuk bertanding di dalam Pilihan Raya Umum 2008 bagi Parlimen Rembau, tempat asal-usul keluarganya. Kini Khairy bergelar Yang Berhormat Rembau. YB KJ !

8) Kini Khairy mengidamkan jawatan Ketua Pemuda UMNO. Beliau 'WAJIB' menang jawatan tersebut untuk meneruskan 'survival' politiknya. Beliau masih muda, bakal berusia 33 tahun pada tahun 2009. Sudah semestinya Khairy 'mengidamkan' sesuatu yang lebih 'besar' untuk masa hadapannya. Benar atau tidak, ada cakap-cakap politik yang mengatakan bahawa Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) ini juga menaruh harapan untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia sebelum mencecah usia 40 tahun !

9) Tapi kali ini Khairy tidak disediakan 'karpet merah' secara automatik. Bapa mentuanya sendiri telah diketahui umum tidak akan mempertahankan jawatan Presiden UMNO sekaligus membawa erti bahawa 'title' beliau sebagai menantu Perdana Menteri juga akan terhakis menjelang Mac 2009 nanti. Sentimen 'terpaksa' menyokong Khairy sudah kelihatan mula beransur pulih.

10) Khairy bakal berdepan dengan seorang anak bekas Perdana Menteri yang semakin lama semakin menjadi pilihan juga kesayangan masyarakat. Datuk Mukhriz Tun Mahathir kelihatan cukup berhati-hati dalam membina kerjaya politiknya. Beliau jelas muncul melalui proses evolusi dan bukannya revolusi seperti Khairy. Mukhriz kelihatan cukup bersederhana, di awalnya lebih dikenali dengan kerja-kerja amal dan kemudiannya dikenali sebagai tokoh muda UMNO yang berani 'menentang arus' demi mengatakan yang benar lagi selari dengan 'kehendak dan perasaan' masyarakat umum. Mukhriz kini tergambar di mata ramai sebagai tokoh politik yang bukan daripada kelompok 'pak turut', mudah berdamping dengan golongan bawahan dan bijak mengatur kata-kata juga personaliti dirinya sehingga tidak kelihatan ada sifat 'bongkak diri.'

Mac 2009 akan menyaksikan sama ada Khairy akan terus 'bersinar' atau ditunjukkan jalan yang 'malap'

Neba2020: Kadang-kadang hidup ini kita perlu banyak bersabar dan tidak terlalu gopoh dalam mengejar matlamat diri. Hidup ini perlu diraikan dengan mencari 'keredhaan' orang di sekeliling kita kerana ada masanya mereka akan kita perlukan untuk kita terus 'laju berlari' meraih cita-cita pada masa mendatang ....

dipetik dari: http://fendy1982.blogspot.com/

mymode jana pendapatan anda

Dulu Kata Lain, Sekarang Lain Pulak Bunyinya

Tarif elektrik tidak akan dikurangkan walaupun harga minyak sudah turun

TAMPIN: Tarif elektrik tidak dapat dikurangkan lagi walaupun harga minyak di pasaran antarabangsa sudah turun, kata Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi Datuk Shaziman Abu Mansur.

Katanya penurunan harga minyak serendah AS$60 satu tong tidak ada kaitan dengan senario bekalan tenaga elektrik di negara ini memandangkan kesemua stesen janakuasa elektrik tempatan menggunakan sumber gas, arang batu, hidro atau sumber tenaga yang lain.

Stesen janakuasa elektrik negara ini menggunakan sumber gas sebanyak 60 peratus, 30 peratus arang batu dan bakinya daripada sumber tenaga lain, katanya.

"Lagi pun, tarif elektrik di negara ini masih lagi murah malah di bawah kos pengeluaran tenaga itu," katanya kepada pemberita semasa majlis hari raya kawasan Parlimen Tampin di sini hari ini.

Beliau yang juga anggota Parlimen Tampin berkata walaupun harga gas pada pasaran Malaysia masih rendah tetapi harga arang batu pada pasaran antarabangsa tidak stabil.

Oleh kerana elemen-elemen harga pada gas dan arang batu, Malaysia terpaksa menyemak harga tarif elektriknya pada setiap tahun terutama pada bulan Julai, katanya lagi.

Shaziman berkata beliau hanya boleh berjanji bahawa pada tahun ini tidak akan berlaku kenaikan tarif elektrik sehinggalah bulan Julai tahun depan.

Di bawah tarif baru bermula Julai lepas, Tenaga Nasional Berhad menetapkan tarif bagi kediaman sebanyak 21.8 sen untuk satu kilowatt jam (kWj) bagi penggunaan 200 kWj pertama sebulan manakala 34.5 sen bagi penggunaan unit seterusnya dan pelaksanaan tarif baru itu tidak menjejaskan pengguna yang menggunakan kurang daripada 200 kWj sebulan dengan anggaran bil elektrik kurang daripada RM43.60. BERNAMA


mymode jana pendapatan anda

Friday, October 24, 2008

Anwar Malas Ambil Alih Kerajaan Buat Masa Ini?

Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar IbrahimUmum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak mahu lagi bercakap mengenai perancangan untuk mengambil alih kerajaan seperti yang diuar-uarkannya sebelum ini.
"Cukuplah mengenai perkara itu, kita akan fokuskan kepada pembangunan ekonomi," katanya dalam sidang media selepas taklimat mengenai Bajet Pakatan Rakyat 2009.
Beliau berkata demikian bagi menjawab soalan media mengenai perkembangan terbaru berkaitan rancangannya untuk mengambil alih kerajaan.
Sebelum ini semasa berucap di Kota Bharu pada 9 Oktober lalu, Anwar meletakkan sasaran terbaru untuk mengambil alih kerajaan iaitu sebelum hari Raya Aidiladha Disember depan.
Jika bagi sesiapa yang beriya-iya sangat mengatakan BN akan tumbang pada masa terdekat anda silap. Konsep RAHMAN mungkin menjadi kenyataan. Jika dula seluruh Malaysia ini digambarkan bahawa satu kejutan akan berlaku dimana PKR akan mengambil alih Putrajaya. Tidak cukup dengan itu mereka meyakinkan rakyat dengan memberikan suatu gambaran kronologi pengambilalihan. Malah mereka sudah pun meyusun satu barisan kabinet bayangan.

mymode jana pendapatan anda

Wednesday, October 22, 2008

Skandal Najib Dengan Pembelian Eurocopter

Inilah dia wajah bakal Perdana Menteri Malaysia yang ke 6, Najib Tun Abdul Razak. sekali lagi buat perangai apabila terlibat dalam pertuduhan penyelewengan dan salah guna kuasa mengenai skandal pembelian Eurocopter semasa beliau menjawat jawatan Menteri Pertahanan. Ambil komisyen, duit haram tu. Pak Lah suruh gantikan helikopter Nuri kepada Eurocopter Cougar EC725 buatan Perancis. Kerajaan dah perhabiskan duit sebanyak RM1.93 bilion untuk membeli 12 unit helikopter baru. Dia masuk dalam poket sikit pulak!.

Dulu kecoh pasal skandal komisyen jet pejuang Sukhoi dan kapal selam Scorpene. Kali ni kes yang lebih kurang sama. Walaupun beliau menjawat jawatan TPM dan mendapat 'perlindungan' sepenuhnya tetapi kuasa rakyat adalah ampuh dan bila-bila masa sahaja mampu memecahkan benteng kekebalan beliau. Seperti mana kata Hang Tuah, "selagi keris taming sari berada di tangan Hang Jebat, bukan sahaja nak membunuhnya, melukakannya pun belum tentu lagi". Ingat, sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua.

mymode jana pendapatan anda

Friday, October 17, 2008

Mymode Mendapat Kepercayaan Bank No.2 Di Malaysia (CIMB)

Kepada para sahabat yang telah menjadi agent mymode dan bukan agent mymode,
Dahulu Mymode telah mendapat kepercayaan oleh pihak Maybank (bank no 1 MAlaysia) setelah melihat keperluan permintaan yang tinggi oleh pengguna terutama para agen Mymode menjana pandapatan.Sama ada anda sedar atau tidak kini mymode selangkah lagi di hadapan setelah mendapat kepercayaan bank kedua iaitu CIMB bank.

Masalah anda tiada akaun maybank telah selesai begitu juga jika anda tiada akaun CIMB bank.Kerana kini anda boleh membuat tambah modal secara online.

Kini anda boleh menggunakan perkhidmatan CIMB Clicks dan CIMB Online Bazaar untuk memudahkan anda menambah nilai MYeCASH.

Untuk pemegang akaun CIMB sila layari CIMB Clicks di http://www.cimbclicks.com.my/ (perlu login) dan bagi pemegang akaun bank lain, ianya boleh dibuat melalui web CIMB Online Bazaar klick di sini. Untuk panduan dan tutorial untuk kaedah menambah nilai MYeCASH melalui cara ini sila klik link di bawah

PANDUAN MYeCASH CIMB:
1. Bukan pemegang akaun CIMB sila baca
http://203.115.195.144/new_mymode/images/CIMB_Bazaar_flow.doc

2. Bagi pemegang akaun CIMB sila klik
http://203.115.195.144/new_mymode/images/CIMB_Clicks_Flow.doc

Sama-samalah kita semua menjana pendapatan tambahan dengan Mymode yang unggul dan kukuh.

mymode jana pendapatan anda

Thursday, October 16, 2008

Fakta Menarik Yang Mungkin Kita Tak Tahu

Fakta-fakta pelik yang mungkin kita tidak tahu :

Duit kertas sebenarnya bukan di perbuat daripada kertas sebaliknya daripada kapas

Perut bayi hanya boleh memuatkan susu sebanyak 60ml pada satu masa. Manakala perut orang dewasa mempunyai kapasiti paling maksimum ialah 1.5 liter. Namun lembu boleh memuatkan makanan sebanyak 300 liter dalam perutnya.

Sebanyak 110,000 juta tan karbon dioksida memenuhi atmosphera setiap tahun kesan pembakaran petrol. Untuk menyerap semua gas tersebut, ia memerlukukan hutan seluas benua Australia.

Sebanyak 4,082 kilogram bunga ros akan dapat menghasilkan hanya 0.972kg ekstrak untuk dijadikan bahan campuran di dalam pembuatan minyak wangi.

Kelapa paling besar di dunia boleh diperolehi hanya di Kepulauan Seychelles di Lautan Hindi. Berat buahnya yang masak mencapai sehingga 22 kilogram.

Rama-rama merasa makanannya dengan kaki.

Bunyi itik tidak menghasilkan talun (echo).

Dalam tempoh 10 minit, taufan membebaskan lebih banyak tenaga berbanding keseluruhan
tenaga yang boleh dibebaskan dari senjata nuklear yang terdapat di bumi.

Secara purata, ramai manusia lebih takut labab-labah daripada takut mati.

Gajah adalah satu-satu mamalia yang tidak boleh melompat.

Satu dari dua billion manusia akan dapat hidup sehingga 116 tahun atau lebih.

Tidak mustahil bagi lembu menaiki tangga, tetapi ia tidak boleh menuruni tangga.

Wanita berkelip mata dua kali lebih banyak dari lelaki.

Secara fizikal semulajadi, adalah mustahil untuk anda menjilat sikusendiri.

Siput boleh tidur sehingga tiga tahun.

Saiz mata manusia tetap sama sejak dilahirkan, tetapi tumbesaranhidung dan telinga tidak pernah berhenti sewaktu hidup.

Semua beruang kutub adalah kidal.

Mata burung unta adalah lebih besar dari saiz otaknya.

TYPEWRITER adalah perkataan terpanjang yang boleh dibina darihuruf-huruf yang terdapat dalam satu barisan yang sama pada papan kekunci.

mymode jana pendapatan anda

Tuesday, October 14, 2008

Download Siti Nurhaliza Mp3 Album -Hadiah Daripada Hati

Hadiah Daripada Hati adalah album studio ke dua belas Siti Nurhaliza. Ia bakal memuatkan 13 buah lagu ciptaan dari komposer Malaysia dan Indonesia. Album ini telah dilancar pada awal Disember 2007. Hadiah Daripada Hati juga merupakan album studio Siti yang kedua diterbitkan oleh syarikat beliau sendiri, Siti Nurhaliza Productions.

Tracklist
1. Ku Mahu 3:13
2. Melawan Kesepian 4:34
3. Mulanya Cinta 4:51
4. Tanpa Kalian 4:31
5. Biarkan 3:50
6. Kerana Dirimu 5:28
7. Hati 4:19
8. Wanita 4:25
9. Cintamu 4:47
10. Sutramaya 4:01
11. Sekian Lama 3:53

Download link

mymode jana pendapatan anda

Petua Melebatkan Janggut

petua janggutMempunyai janggut merupakan satu penghargaan buat lelaki. Andai rambut diiktiraf sebagai mahkota buat wanita. Maka, janggut merupakan takhta buat para lelaki. Namun,adakah janggut kita layak di'takhtakan' andai kutu pun boleh membiak di sana? Lebih teruk janggut anda terlalu kontot dan berterabur. Bagaimana untuk memastikan janggut ini tumbuh dengan bergaya? Disini diperturunkan beberapa petua yang boleh digunapakai.

Ambil setengah gelas santan pekat yg dicampurkan dengan 1/4 gelas air kayu cendana. Telur udang yang telah dihaluskan juga dicampur. Sapu campuran tersebut rata-rata pada janggut anda. Hasilnya amat memuaskan.

Petua lain:
Pakai minyak bon . Tetapi ada caranya.. cukur sampai licin, kemudian sapu sikit air suam, kemudian baru sapu dengan minyak bon. Pantangnya, jangan makan benda berempah. Satu lagi sapu ngan minyak kelapa, mujarab gak.. bau minyak bon ni memang menusuk kalbu, hahahahaha.. tapi takdalah sampai meloyakan

mymode jana pendapatan anda

Gambar Bogel dan Video Lucah

Bagi yang sudah biasa melayari internet mereka mungkin sudah lali apabila terserempak dengan 'cerita lucah', 'gambar bogel', 'video lucah' 'aksi lucah' dan 'telanjang' atau sebagainya. Memanglah benda-benda ini boleh membuatkan kita bergoyang iman tidak kira lelaki ataupun wanita. Gambar diatas adalah ujikaji saya apabila menaip perkataan 'lucah' pada google search engine jika di-on-kan Safe Search. pesanan saya pastikan tiada kanak-kanak jika anda test image search engine ini.

Sebagai seorang yang matang kita perlu bertanggungjawab jika semua penaik nafsu syahwat ini ditonton oleh kanak-kanak. Bukan mereka sengaja mencari keyword yang lucah tetapi mereka akan ter-klik atau ada iklan yang kurang ajar mempamerkan tubuh untuk menarik perhatian. Kanak-kanak ini tidak boleh dipersalahkan. Kita perlu berbuat sesuatu. pastikan pada Image Search Engine anda dikunci. Bagi sesiapa yang belum tahu cara-cara nak kunci image search supaya image yang dipaparkan adalah ditapis cara dengan memastikan perkataan pada search engine tersebut tertera: ' Safe Search is On'. jika off, anda klik pada 'safe search filtering' > Use Strict filtering > Safe Prefering.

Sebagai seorang Islam, aku merasa amat hampa kerana terlampau banyak gambar orang Melayu yang berkeadaan memalukan dan terdapat juga wanita bertudung mengayakan aksi bersama jantannya dengan muka yang tak malu. Saya sudah lali dengan internet dan saya juga sudah tahu dari mana mereka boleh dapatkan video lucah tersebut dengan percuma. Aku tak nak beri tahu dimana untuk di download video tersebut nanti aku tanggung dosa bersubahat sama. Wahai sahabat sesiapa yang tertengok atau ter-usya gambar-gambar aksi 'ganaz' dan 'panas' tersebut bertaubatlah. Astagfirullah alazim...

Bagi pihak berwajib dengan sewenang-wenangnya telah membekukan talian blog-blog yang dikatakan 'mencetusan kekacauan kaum' dan 'menghasut', bagaimana pula jika remaja anda membuka laman dan blog-blog lucah? adakah mereka melarang dan memarahi anak mereka kemudian siap 'Bookmark' blog tersebut. Pada waktu malam mereka pula yang tumpang sekaki dan tanduk dah tumbuh dia tak sedar.

mymode jana pendapatan anda